Kryss 2 – Per Olsson

Mitt andra kryss i medlemsomröstningen går till Per Olsson. Jag kommer nog aldrig kunna förstå hur valberedningen kunde placera Per utanför sin lista, och jag hoppas fortfarande på att medlemmarna ska reparera det. Jag är dessutom övertygad om att ”kryssa Per” kommer bli en god vana för mig och många fler under en lång tid framöver.

Under Miljöpartiets extrakongress i höstas var Per en av de starkaste rösterna för ett EU där mänskliga rättigheter aldrig sätts på undantag. Han är en självklar röst för unga människors rätt till inflytande, och har en grön ideologisk kompass med tillhörande mod att följa var den pekar.

Därför är det helt och hållet självklart för mig att sätta ett kryss vid Pers namn, och jag hoppas fler med mig väljer att göra likadant.

perisolen

Ett svar till “Kryss 2 – Per Olsson

  1. Ping: Idag startar medlemsomröstningen « Jakop Dalunde

Kommentera

