Boktyckarkonsten: Sökmotoroptimering av Niklas Johansson

Boken Sökmotoroptimering – konsten att hamna högt i sökmotorer och få fler nöjda besökare av Niklas Johansson är precis vad vad den utger sig för att vara. Det är en kort handfast guide till hur du kan tänka för att bli bättre på sökmotoroptimering. När jag läser facklitteratur så vill jag att det ska kännas som att jag lärt mig något av att läsa den, och i det här fallet är insatsen i form av lästid absolut värd utfallet vad gäller kunskap. Inte minst gillar jag känslan av att ha fått optimeringen av sökmotorer lite ”avmystifierad”. Även om jag inte varit helt utan kunskap tidigare så har det ändå känts som att det ”lite magi har de nog slängt in också”. Möjligen kan jag känna att delarna som handlar om diskussionsforum inte riktigt övertygar mig, och personligen hade jag nog föredragit antingen en lite mer utvecklad sådan del alternativt att det helt tagits bort.

Betyg? MMM (av fem möjliga). Stort plus är att den finns att låna som e-bok på biblioteket (även om det i sig inte påverkar betyget så är det likväl fantastiskt att se hur ”bibblan” kan fortsätta vara en del av min jakt efter kunskap).

Kommentera

