Huvudanledningen till att jag inte bloggar #blogg100

Självkritik. Denna märkliga bane till att publicera egen längre text. Det är svårt att riktigt greppa hur det lätt det kan vara att publicera text i ett sammanhang och hur svårt i ett annat. Som kommunikatör på Amnesty är ju utgående text en central del av min vardag. Ändå låser det sig nästan alltid när jag ska publicera egna (särskilt längre) blogginlägg. Är det verkligen tillräckligt bra? Känns inte detta lite trivialt?

Korta stunder kan jag lura mig själv med format. Bokrecensioner kanske? Eller att peppa och lyfta bra människor. Flera inlägg staplas på hög, men det tar ändå tvärstopp vid första försök att lämna det mallade. Det mallade i sin tur är för tråkigt för att hålla i längden.

Därför känns #blogg100 så intressant. Jag kommer aldrig klara att hålla på så länge utan att variera mig, och för att göra det måste jag nog attackera min självkritik.

Ett svar till “Huvudanledningen till att jag inte bloggar #blogg100

  1. Det är ju det som är hela grejen med utmaningen – på hundra dagar hinner man inte sitta och grubbla över om texten är ”bra nog” eller ej. Heh – och när jag skriver den här kommentaren inser jag att det också var just detta mitt andra #blogg100-inlägg handlade om. INTE meningen att länkfiska, men om du är nyfiken så… 🙂

    Jag hoppas att du håller ut – tänk vad din självkritik kommer ha fått på nöten när du piskat ut 100 texter tills 2:a maj…! Det du!

Kommentera

