Tre saker jag lärt mig av att delta i #blogg100

Det har ju gått knappt 1/5 av #blogg100 ännu men några saker står ändå klarare än de gjorde när jag började.

1. Recensioner är egentligen inte min grej. Det är absolut ett sätt att blogga på som kan var intressant men kräver också tid och engagemang kring formen som jag inte har.
2. Att kurera innehåll och tipsa om bra tjänster och intressanta sajter är något jag tror kan ha potential för mig i mitt bloggande. Dock har jag svårt att släppa känslan av att twitter och facebook räcker långt och frågan är om bloggformen för tillräckligt mycket nytt med sig för att jag ska fortsätta och eventuellt hitta ”min röst” som content curator.
3. Personliga inlägg är egentligen de jag själv tycker är bäst och mest läsvärda. Oavsett om det är en dikt eller en punktlista över svaga egenskaper. De kräver dock en kontinuitet i självutlämnande som jag är osäker på om jag känner mig bekväm med.

Sökandet fortsätter. Denna utpost får i alla fall fortsatt besök en gång om dagen, vilket är mer än man kan säga om mina tidigare bloggförsök.

Kommentera

