Jag står först i kön för googles glasöga #blogg100

Även om jag verkligen gillar min platta och min smartphone är det i många avseenden rätt opraktiska manicker för en rad ändamål. Navigation är ett tydligt exempel. Allt där man behöver händerna till annat är ett annat. Google Glass är en otroligt lockande lösning på många av de problemen. Jag ser framför mig hur recept (och till och med filmade instruktioner) kan hjälpa till under matlagningen där kladdiga fingrar annars gör tekniken minst sagt meckig. Och så mycket annat. Eller en möjlighet att fånga stunden med en bild utan att fippla med mobilen.

I want one, helt enkelt.

Kommentera

