Min alldeles egna interaktiva bokhylla… #blogg100

Goodreads är en sån där tjänst på Internet som jag bara gör mig mer och mer beroende av. Ju fler böcker jag läst och lägger in ju desto mer blir Goodreads min bokhylla (särskilt som jag använder flera olika tjänster för att läsa mina böcker, allt från favoriten Kobo till Kindle, Dito och bibliotekslån via Bluefirereader). Att den sedan ger mig förslag på nya böcker att läsa och dessutom agerar kom ihåg-lista åt mig gör inte det hela sämre. Den samlar dessutom författarbloggar och låter mig följa mina favoriter. Lite av en bokälskares digitala paradis alltså (och nej, jag får inget betalt för att skriva det). E-bokens framtid känns liksom lite ljusare när jag loggar in här istället för att gnälla på diverse idiotiska regionregler.

goodreads

Kommentera

