Jerry Silfwer/Doktor Spinn #blogg100

Det är inte utan att jag muttrar lite när jag gör lite snabb research för att credda en person jag tycker jag jäkligt mycket bra saker bara för att inse att även han är flera år yngre än jag är. Nu tänker jag att jag för en stund undertrycker känslan av att vilja be Jerry Silfwer (också känd som Doktor Spinn) att tagga ned lite och prestera som en vanlig människa och istället fokuserar på anledningen till jag ville skriva det här inlägget.

Egentligen räcker det med att googla honom för att se att det händer mycket spännande kring kommunikation och digitala medier hos honom (på inget sätt ogooglebar).

Det sagt så är mina egna skäl till att följa Jerry närmare dels att han har ambitionen att dela med sig och att vara en ledare inom sitt område. Sådant inspirerar, och att han sedan lever upp till rollen gör ju inte det hela sämre. Jag är också väldigt förtjust i att han skriver inlägg som det här. Reflektioner som inte är rädda för att lyfta fram egen svaghet och den egna resan dit han är idag. Imponerade, särskilt satt i sitt större sammanhang.

Hösten 2011 jobbade jag med en bloggstafett om yttrandefrihet på Amnesty och tog då chansen att be Jerry skriva ett av de första tio inläggen. Ett av de mest välskrivna inläggen i stafetten i mina ögon, och dessutom en av de trevligaste att ha kontakt med ”bakom kulisserna”.

Lite av en fundamentalist i hen-debatten, men man kan ju inte få allt 😉

www.doktorspinn.com (nyhetsbrevet rekommenderas).
@doktorspinn

Kommentera

