Genvägar till det perfekta brödet #blogg

När jag kom hem från att ha bott tre år i Los Angeles i slutet på 90-talet kände jag mig tvungen att lära mig baka bagels. Utöver det har mitt intresse och mina talanger för brödbak varit relativt begränsade. Fram till ungefär ett år sedan vill säga. När jag återuppväckte brödmaskinen som vi haft i ett antal år. Nu är jag frälst i alla dess möjligheter och bakar i princip allt bröd vi äter i familjen. Fantastisk maskin helt enkelt.

Vad är gott då? Mycket vetemjöl, ca 15% havre och kryddat med olivolja, salt och timjan är gott. Rosmarin är också en höjdare.

Kommentera

